۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۹۷۵۱۴
حجت الاسلام خجسته:

ملت بحرین با شکست و درماندگی بیگانه است | انقلاب اسلامی الگوی انقلاب بحرین

ملت بحرین با شکست و درماندگی بیگانه است | انقلاب اسلامی الگوی انقلاب بحرین
فعال سیاسی انقلاب بحرین با بیان اینکه ملت بحرین با شکست و درماندگی بیگانه است، گفت: انقلاب ما از آزادی مردم از چنگال استکبار نوید می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن خجسته از رهبران سیاسی انقلاب مردم بحرین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به استقبال و الگوی مردم بحرین از انقلاب ملت ایران گفت: ایران همواره پشتیبان و مدافع محرومان است و این بهترین خصلت احزاب در روزگار امروز است.

وی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت ما در بحرین، ملتی مقاوم، صبور و شجاع است، چون به خداوند امید دارد و با شکست و درماندگی بیگانه است، زیرا به دین اسلام سخت دل بسته اند.

حجت الاسلام خجسته خاطرنشان کرد: ملت بحرین یک ملت حسینی بوده و رهبر آن شیخ عیسی قاسم، یک مرجع حیدری، حسینی و شجاع است که همه ملت بحرین از ایشان حمایت کرده و از او پیروی می کنند.

فعال سیاسی انقلاب بحرین به گذشت هشت سال از انقلاب این کشور اشاره و عنوان کرد: انقلاب ما انقلابی است که از مبارزه با ظلم و فساد و آزادی مردم از چنگال استکبار نوید می دهد؛ بیش از 70 درصد مردم بحرین در حالی که جان خود را در کف گرفته بودند در برابر همه استکبار ایستادند، دشمن می پنداشت با رفتارهای خشونت آمیز می تواند ملت ما را به عقب نشینی وادار کنند، در حالی که محاسباتشان غلط بود.

وی افزود: دشمن و رژیم بحرین از همه شگردها استفاده کردند تا از طریق فشارهای اقتصادی و سیاسی و دیگر روش های پست و حقارت آمیز ملت آزاده بحرین را سرکوب کنند، اما موفق نشده اند و روز به روز بر گستره آزادی خواهی افزوده می شود؛ ملت ما علیرغم همه فشارها بر آرمان های خود اصرار دارد و یاری رسانی شما مردم ایران به آن ها را عامل مهمی در بقا و استمرار و امید به ساختن کشوری عدالت محور، با عزت و با کرامت می داند که مشتاق و در جست وجوی آن است.

حجت الاسلام خجسته به بحران های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بحرین اشاره و بیان کرد: بحران های سیاسی بسیاری در بحرین وجود دارد و ما در حال حاضر در پرتگاه ورشکستگی اقتصادی قرار داریم و بیش از 85 درصد وابسته به نفت بوده و بحران مسکن داریم و برخی نزدیک به 25 سال است که مسکن ندارند.

فعال سیاسی انقلاب بحرین خاطرنشان کرد: خاندان حاکم در بحرین دارایی های این کشور را به غارت برده اند و میلیاردها دلار را در بانک های سوییس گذشته اند، اقدامات فساد برانگیز خاندان حاکم در بحرین سبب شده است فقر دامن گیر ملت بحرین شود.

وی ادامه داد: در فاصله ساله های 2011 تا 2018 دادگاه های بحرین رأی های ظالمانه ای برای سرکوب مردم صادر کرده و می خواهند با این کارها جلوی آزادی بیان را بگیرند؛ 15 هزار مورد بازداشت های ظالمانه، شکنجه بیش از 5 هزار نفر، هزار و 700 مورد بازداشت کودکان و زخمی شدن حدود 5 هزار نفر در راهپیمایی ها و تجمعات مسالمت آمیز تنها بخشی از ظلم هایی است که خاندان حاکم بر بحرین بر ما روا داشته اند.

حجت الاسلام خجسته با بیان اینکه بحرین طبق شاخص صلح جهانی به جایگاه 130 نزول پیدا کرد، گفت: امروز بحرین از حیث آزادی مطبوعات بدترین کشور عربی شناخته شده است؛ هم‌چنین در سطح شاخص‌های بین‌المللی شاهد کاهش ثبات و آرامش بوده ایم /841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات